SANDY OOI BIADAP HINA AGONG DAN SULTAN MELAYU


Fenomena menghina Agong & Institusi Diraja di Malaysia dari kalangan bukan Melayu semakin menjadi jadi di negara ini.

Terbaru seorang wanita berbangsa cina telah memberikan komen dalam bahasa Inggeris di sebuah artikel Malaysia Kini dengan mendakwa bahawa Agong & Sultan Melayu tidak mendatangkan sebarang keuntungan pada rakyat.

Kata Sandy: “Duit cukai kita masuk bank akaun Raja-raja Melayu, apa yang mereka bincangkan tidak akan menguntungkan rakyat langsung”.

Netizen telah mengambil tindakan bijak dengan melakukan "screenshot" terhadap komen tersebut sebagai bukti bahawa beliau telah menghina Agong dan Sultan Melayu.

Akibat diserang oleh netizen yang berang dengan tindakan beliau. Sandy telah menyahaktifkan akaun facebook beliau.


Bak kata pepatah "sepandai pandai tupai melompat akhirnya  jatuh ke tanah juga". Dengan kebijaksanaan netizen melakukan risikan telah mendapai beliau adalah salah seorang staff di sebuah syarikat perubatan & juga seorang penyokong tegar Pakatan Harapan seperti yang tertera di dalam gambar diatas.

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Begitulah peribahasa orang terdahulu untuk mendidik generasi terkemudian. Walaubagaimanapun para netizen berharap agar pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang setimpal agar perkara seperti ini tidak berulang lagi. 


Ulasan

Catatan Popular