NAJIB SEDIH GOLONGAN OKU KINI TIADA PEMBELAAN DARI KERAJAAN PH


SABTU 9 Februari 2019 - Najib Razak semalam mengutarakan rasa sedih dan pilu beliau apabila melihat keluarga golongan OKU sudah tidak lagi dihiraukan oleh kerajaan yang memerintah sekarang.

Beliau menyeru dan merayu pada kerajaan agar tidak meminggirkan golongan sedemikian dan berharap kerajaan yang dipimpin oleh PH sejak Barisan Nasional tewas pada PRU ke 14 yang lepas tidak berlaku zalim terhadap golongan seperti ini yang semestinya memerlukan bantuan dan perhatian khusus dari pihak kerajaan.

"Mengalir air mata bercampur marah bila baca ini. Kroni berbaris di Putrajaya kamu senyum dan bantu. Ya lah #KroniPower. Tapi dengan rakyat kamu berkira dan tekan macam ini? 

Kerajaan hari ini berdendam apa dengan OKU yang bujang? Mengapa dilayan dan diketepikan begitu? Sampai hati dia tak beri Bantuan Sara Hidup dan elaun lain." Ujar Najib dalam nada berbaur kesedihan bercampur marah.

Dato' Seri Najib Razak mengutarakan kebimbangan beliau itu setelah nasib keluarga OKU yang diabaikan ini telah menjadi tular dimedia sosial berikutan bapa penjaga OKU ini Razali Sahran menyatakan rasa tidak puas hati beliau terhadap pentadbiran Kerajaan yang baru ini yang dilihat melebihkan bangsa cina dan tidak menghiraukan nasib orang Melayu.


"Ya Dia bujang..Dia OKU.. Tiada pekerjaan. Bukan dia tak kerja tapi Akal dan fizikalnya tak membolehkan Dia untuk bekerja. HABIS TU DIA BUAT APA ? DENGAN SIAPA DIA TINGGAL? 

JAWAPANNYA: BIAR AKU YANG TANGGUNG..SEBAB DIA ANAK AKU. Baru minggu lepas bercadang nak check akaun Dia..kot-kot ada duit BANTUAN SARA HIDUP untuk Dia seoerti yang diberi oleh kerajaan BARISAN NASIONAL Sebelum ini. Dan hari , bila kami balik dari kedah, buka peti surat.. terdapat surat yang sama macam BRIM.. 

Perkataan pertama yang terkeluar dari mulut Aku.. " Alhamdulillah..lepas juga hajat nak beli keperluan untuk Dia..Hasil duit darinya..Almaklumlah umur pun dah nak masuk 22 Tahun.. Aku ambil surat naik keatas dan aku cakap dengan wife Aku " Waaaa , Bu akak dapat duit sara hidup".. langsung Aku ke toilet. Keluar dari toilet Mywife Aku cakap " Tak dapat laa Bah.. Akak kan bujang"... Aku jadi diam sekejap..

Takpelah... Mungkin sekolah jenis kebangsaan Cina lebih memerlukan..lagipun duit tu duit kerajaan. Ok anak Abah no problem..ko bujang tapi oku..setiap hari turun tangga naik tangga dari tingkat 3..berpapah...kekadang tergolek sekali dengan Ibu..Tak siapa yang tahu.. Dengan tiada elaun Oku dan Elaun penjagaan Oku.. 

Kau tetap anak abah. Nak harapkan wakil rakyat jumpa ko, entah bila..janji dah bertaun nak jengok kat rumah..haram berjengok.. Pejabat Yb depan rumah je pun..hihihi..mungkin sibuk banyak kerja..Atau pun mungkin Abah ko ni Ahli Umno..kelakor.. Ya Abah Ahli UMNO.. Sepanjang Dia hidup ditingkat 3 ni Geng Umno dah jengok.. Paklah pernah bagi bantuan.. DS Najib pun dah hulur bantuan tapi sejak kerajaan Pakatan Harapan memerintah..semua bantuan tak dapat.. Terimakasih kerajaan Negeri dan kerajaan pusat.. Terimakasih." Ujar Razali

https://www.facebook.com/razali.sahran/posts/2545789278771820


Ulasan

Catatan Popular